.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فراوانی نام امیرعلی و فاطمه در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، فاطمه و ستایش بیشترین فراوانی را در بین نوزادان پسر و دختر گیلان دارد.

به گزارش شمال نيوز ،زاهد خندستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای نام‌گزینی در ثبت احوال استان تشکیل یافته است، اظهار داشت: مردم می‌توانند به این کمیته‌ها مراجعه کرده و نام فرزند خود را انتخاب کنند.
وی یکی از ویژگی‌های این کمیته را وجود کارشناسان و مشاوران در آن عنوان کرد و افزود: مردم با حضور در این کمیته می‌توانند مشاوره و بحث‌های کارشناسی درباره نامگذاری کودک خود داشته باشند.
این مسئول، توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی را مهم‌ترین فاکتور نامگذاری در گیلان دانست و تصریح کرد: این موضوع در نامگذاری کودکان گیلان به طور کاملا مشهود است.
وی با اشاره به فراوانی نام‌های دینی و اسلامی در گیلان بیان داشت: بیشترین فراوانی در نامگذاری کودکان پسر به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، مهدی و امیرمحمد است.
خندستانی به فراوانی اسامی در بین دختران نوزاد اشاره کرد و ابراز داشت: در بین دختران نیز به ترتیب فاطمه، ستایش، زهرا، نازنین‌زهرا و هستی است که در بین دختران بیشترین فراوانی را دارد.
وی، موقعیت ثبت احوال گیلان در ثبت به‌موقع ولادت و فوت دارای شاخص برتر در کشور نامید و اذعان داشت: امسال در مهلت 15 روزه، میزان ثبت ولادت در استان 99.27 درصد است که دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل ثبت احوال گیلان ادامه داد: در مهلت 10 روزه، ثبت فوت در گیلان 99.46 درصد است که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به وضعیت صدور کارت ملی در گیلان خاطرنشان کرد: بیش از 105 درصد مردم استان دارای کارت شناسایی ملی هستند.
خندستانی، صدور کارت ملی برای افراد غیر بومی را نیز جزو این آمار ذکر کرد و یادآور شد: پروژه صدور کارت ملی برای افراد بالای 15 سال به اتمام رسیده و مراجعان فعلی ما افرادی هستند که تازه به سن 15 سالگی رسیده‌اند.
وی با برشمردن ماموریت‌های ثبت احوال ابراز داشت: سه ماموریت مهم و اساسی برای ثبت احوال ترسیم شده که طبق این ماموریت‌ها اهداف، سیاست‌ها و راهبردها انجام می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال گیلان، ثبت چهار واقعه ازدواج، طلاق، ولادت و وفات را از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های ثبت احوال بیان کرد و افزود: ثبت مهاجرت نیز به این وقایع اضافه شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت فرآیند ثبت مهاجرت مشخص نیست، اظهار داشت: سرشماری و نمونه‌گیری آماری می‌تواند در این راستا کمک کند.
خندستانی صدور مدارک هویتی معتبر و مستحکم را از جمله ماموریت‌های کلان سازمان ثبت احوال عنوان کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.535 seconds.